najlepsze blogi taneczne




Hej, hej!

Zacznę więc od tej tanecznej strony moich przygotowań. Opowiem o blogach tancerek, które pomagają mi przetrwać w gorszych chwilach i dodają siły do walki.

Dla każdego człowieka wsparcie jest ogromnie ważne. Niekiedy nie możemy go dostać od bliskich i tutaj na pomoc przychodzą przyjaciele czy znajomi po fachu. Czasami jedno zdanie usłyszane od twojej inspiracji pomoże Ci przetrwać wiele trudnych chwil. Dlatego w komentarzu napisz proszę jakie słowa dodają Ci siły w zmierzaniu na szczyt swojej pasji.










1. Dominika Nahajowska-Cieślewicz whitepointeshoes.pl

Dominika zaczęła najlepszą przygodę swojego życia w wieku 21 lat, a swoją działalnością w internecie promuje balet dla dorosłych. 
Ta cudowna Pani pomogła mi się odważyć pójść na pierwszą lekcję tańca. Te pierwsze wpisy motywacyjne o pierwszych lekcjach baletu znalazłam przeszukując internet aż po same brzegi. 

 Pamiętam jeszcze stare nazwisko, oczywiście każde spotkanie na warsztatach i mam nadzieję, że będzie ich więcej. Jestem ogromnie wdzięczna za wszystko co Dominika mi przekazała, jako moja największa inspiracja do przechodzenia z okresu życia "szara myszka bojąca się aktywności fizycznej" do "silna tancerka". 

A jeśli chodzi o samego bloga to szykują się zmiany i sporo nowego materiału. Znajdziecie tam zdrowe i lekkie przepisy na jedzenie, minitreningi dla tancerzy, poradniki na każdy baletowy temat. Ale uwaga uwaga, tancerz każdego innego stylu znajdzie wiele dobrego dla siebie, a czytanie o klasyce tylko nas wzbogaci. 



2. Aneta Wira Ostaszyk  simpledancerslife.com

Aneta jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie. Wcześniej uczyła się w  
OSB i na Uniwersytecie Muzycznym im Fryderyka Chopina (na kierunku pedagogika baletowa). 
Także tutaj solidne przygotowanie od dziecka i ogrom tanecznej pasji praktycznej oraz teoretycznej. 

U tej wspaniałej tancerki możemy pooglądać stylizacje prosto z sali, dowiedzieć się jak wyglądają kulisy profesjonalnych spektakli, przygotowania i codzienna praca Polskiego Baletu Narodowego. Aneta także obala mity nt baletu i zachęca każdego do tanecznych treningów. 

Po woli zaczyna też działać warsztatowo. Z tego co wiem na razie w Warszawie, ale są w planach kolejne miasta i mam nadzieję, że uda mi się poćwiczyć razem i porozmawiać. 
Dla mnie niesamowicie inspirująca kobieta z cudowną pasją i wiedzą. 

3. Karolina Nowaczek  tutumansion.blogspot.com

Karolina zaczynała z tańcem brzucha i tribal fushion, ale skończyła jak my wszyscy- na klasyce. Śmieję się, bo ten balet ma w sobie coś tak niesamowicie wyjątkowego, że nie jedna osoba się w nim zakochała po same czubki. 

Tańczy po godzinach i pisze o tym jak to robić, przekazuje ogrom pasji i miłości do tańca. 
Możemy znaleźć też sporo inspiracji oraz nauczyć się delikatności. 

4. Kasia Rochowicz shapeofchaos.pl

Kasię uwielbiam za to, że u niej nie jest tak idealnie, ale jest tak mnóstwo miłości, że jest mi ciepło na serduszku gdy czytam jej posty.
Tańczy wszystko: salsę, bachatę, jazz, taniec współczesny oraz klasyczny- przy nich zatrzymuje się najdłużej, ale jak obserwuję grafik zmienia się wraz z biegiem czasu i nowymi pomysłami. 

Jej wyjątkowość polega na tym, że jest również teoretykiem tańca.. patrzy na niego z perspektywy techniczno-ruchowej ale też kulturowej, społecznej i naukowej. 

Na blogu znajdziemy wywiady, recenzje, luźne opinie na taneczne tematy, mnóstwo motywacji, ogrom praktycznej wiedzy i własne doświadczenia oraz plany.

5. Aleksandra Dawidowska piantadance.blogspot.com

Blog Oli znalazłam gdzieś na początku mojej drogi, gdy już chodziłam na zajęcia, ale bardzo martwiłam się co dalej. Mogę powiedzieć, że to wspaniała i ciepła osoba- miałyśmy okazję wymienić sporo wiadomości i wiem, że na nią można liczyć. Niestety fp nie jest już aktywny, a działalność została zawieszona. Jednak co zostało stworzone pozostanie w sieci i można z tego korzystać.

Tytuł bloga brzmi "Jak zostać profesjonalnym tancerzem?" i zamysł był taki, aby odpowiadać powolutku na to pytanie.
Na stronie znajdziecie dokładne wskazówki jak wykonać niektóre z klasycznych ćwiczeń, są też stworzone treningi na rozciąganie, wzmocnienie.. Ola studiowała taniec za granicą więc ma nieco inne doświadczenie i wiedzę- warto zobaczyć.




To już wszystkie blogi, jakie chciałam przedstawić w dzisiejszym poście. Dajcie znać jeśli interesują was moje ulubione taneczne konta na instagramie- tylko uprzedzam.. w żadnym wypadku nie zmieszczę się w TOP 5. W każdym razie nabuzowani tą motywacją trenujmy!





5 komentarzy:

  1. Muzę koniecznie nadrobić, bo nie znam ani jednego i czuje się taka do tyłu ostatnio z blogami ;) super że poleciłaś, fajna lista!

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham tanczyc! z mezem mi to najlepiej wychodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Taniec to kompletnie nie moja dziedzina, nawet nie wiedziałam o istnieniu takich blogów, ale chętnie poczytam wpisy, może zapałam pasją do tańca?

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie inspirujące blogi :) każda namówiona w ten sposób do pasji osoba to skarb :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 TeresaKiełb , Blogger