zasady dobrej organizacji


Niestety powitaliśmy wrzesień, dla niektórych jeszcze miesiąc wakacji.. dla innych smutny powrót do szkoły i ja jeszcze ostatni rok jestem w tej drugiej grupie.
Przygotowałam dla was kilka wskazówek jak się lepiej organizować i tym samym mieć więcej czasu dla siebie i innych aktywności, które kochamy.



1. JASNO OKREŚLONY CEL

"Starania i odwaga nie wystarczą jeżeli zabraknie celu i ukierunkowania." 
 Punkt pierwszy i najważniejszy, ponieważ musimy wiedzieć o co chcemy walczyć.. dopiero wtedy znajdziemy idealny sposób i będzie to o wiele łatwiejsze. Z doświadczenia wiem, że cele się zmieniają, a dojście do najważniejszego w danej chwili nie jest wcale takie łatwe. Warto nieustannie zastanawiać się co nam daje szczęście, co chcemy robić i co możemy w związku z tym zdobyć.


2. PLAN DNIA 

Jeśli mamy już cel to teraz przydadzą nam się te wszystkie przepiękne plannery. Swoją drogą.. bardzo cieszę się z tej "mody". To tak wiele ułatwia. Pamiętam jak jeszcze kilka lat temu robiłam sama tabelki bądź szukałam w internecie, drukowałam i wpinałam do segregatora a5 otrzymując swój idealnie spersonalizowany kalendarz. Dzisiaj mamy większy wybór jak happy planner czy bebrave. Opcje są albo na cały rok albo kilkumiesięczne dzięki czemu mamy mniej do noszenia i częściej zmieniamy taki kalendarz, a jak wiadomo nowości są bardzo przyjemne. Można oczywiście prowadzić bullet journal albo drukować swój własny kalendarz. Więc jak już mamy notatnik, kolorowe przybory i naklejeczki to będzie nam się lepiej patrzyło na ten plan- nutka optymizmu zawsze się przyda.

Warto spisać wszystkie obowiązki wraz z godzinami, które mamy do załatwienia. Reszta zależy personalnie od każdego z nas. Możliwe, że ktoś potrzebuje zapisać listę zakupów czy jadłospis bądź zaplanować treningi, posty na bloga, filmy na youtube czy posty na instagrama lub fanpage.



3. PORZĄDEK

W okół siebie i w sobie.. jak to każdy "mądry" by powiedział. A rzeczywiście gdy uporządkujemy przestrzeń w której się znajdujemy- nasza praca przyniesie większe efekty.


4. POZYTYWNE NASTAWIENIE 

Zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy ludzie kochają swoją pracę czy szkołę a inni nienawidzą i każdy dzień to walka o przetrwanie. Warto jednak przewartościować sobie pewne rzeczy i nie zadręczać się tym, czego zmienić nie możemy, a zacząć cieszyć się z tego, co dobre. Wchodząc w nowy dzień z uśmiechem osiągniemy znacznie więcej. Tutaj chciałabym też wspomnieć o porażkach.. dla perfekcjonistów to ogromnie trudny temat, ale serio one zdarzają się każdemu i nie ma co siedzieć i płakać.. uśmiech i do przodu walczyć o kolejny dzień. Nie zmarnuj ani jednego dnia.

5. CIĘŻKA PRACA

"Aby osiągnąć sukces pierwsze co musisz zrobić to zakochać się w ciężkiej pracy."
Nie ma nic za darmo więc jeżeli chcemy osiągnąć nasz cel musimy sobie na to zapracować. Nie będzie to łatwe, ale da się do tego przyzwyczaić. 


6. LENIWE DNI 

Każdy słyszał o przepracowaniu, większość zapewne z własnego doświadczenia. Praca, pasje, rodzina.. gdzie czas na odpoczynek? Paradoksalnie gdy mamy więcej na głowie to jesteśmy bardziej produktywni, ponieważ chcemy za wszelką cenę zdążyć, zaplanować, zrealizować. I jestem absolutnie przekonana, że każdy znajdzie chodź godzinkę na domowe spa czy po prostu ulubiony sposób chillingu. Ja staram się kontrolować swoje ciało, umysł i gdy tylko mam możliwość regeneracji korzystam z niej. Czasami jest to 10h snu zamiast przeczytania kawałka książki, ale wiem iż tego właśnie potrzebuje mój organizm, więc słucham go. 







9 komentarzy:

  1. Ohhh ja ostatnio mam tak napięty plan, że bez organizera ani rusz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i bardzo dobrze! Przynajmniej życie można mieć aktywne

      Usuń
  2. Przepracowanie wydaję się byc chorobą dzisiejszych czasów. Więc trzeba znaleźć ten czarodziejski złoty srodek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam co poniedziałek smutny powrót ale do pracy ;) wolałabym wrócić do szkoły( 2 miesiące wakacji zamiast zamiast 26 dni urlopu :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie się zgadzam z powyższymi zasadami. Grunt to określony cel w życiu i dobry plan na dzień. Podoba mi się wpis. Jest konkretny i przejrzysty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku mam plan aby jednak respektować leniwe dni. Poprzedni rok dał mi w kość, więc teraz ma być lepiej:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 TeresaKiełb , Blogger