Taneczne inspiracje | cytaty #1


Cześć, dzisiaj kolejny post zbiorczy.
Tym razem trochę moich ulubionych cytatów dotyczących tańca.
W tym poście nie dowiesz się, co mnie najbardziej motywuję i co poszczególne cytaty wzbudzają w moim sercu, ale przeczytasz 20 cytatów, które ukazują głębszy sens tańca.




Marta Graham to taneczna Coco Channel w modzie, więc zupełny klasyk i zarazem największa prekursorka (tak jak Channel elegancji) tańca współczesnego. Ta kobieta ogromnie mnie inspiruje i uwielbiam większość zdań jakie wypowiedziała- szczególnie te na temat połączenia tańca z duszą.

"Każdy taniec jest odkryciem nas samych" /Marta Graham/ 
"Taniec jest odzwierciedleniem naszego ciała, czasem zabawy, czasem bólu." /Marta Graham/ 
„Great dancers are not great because of their technique, they are great because of their passion.“ /Marta Graham/ 
"Dance is the hidden language of the soul." /Marta Graham/ 
"Kiedy tancerz tańczy, ziemia pod nim jest święta." /Marta Graham/  





"If you dance with your heart, your body will follow." /Mia Michaels, modern choreograf/ 
"Taniec to nie układ figur, żeby się go nauczyć trzeba go pokochać."  
"Możesz tańczyć wszędzie, jeżeli tańczysz sercem." 
"Muzyka jest niewidzialnym tańcem, a taniec niesłyszalną muzyką." 
"Najgorszy błąd, jaki może popełnić tancerz, to myślenie. Taniec trzeba czuć."/Michael Jackson/  



"Dance first. Think later. It's natural order." 
"Nietzsche powiedział, że czasem dochodzimy do momentu, w którym robi się tak źle, że można uczynić jedno z dwojga- śmiać się albo oszaleć. Dzisiaj trzecią możliwością jest taniec."  
"Taniec jest jak napad na bank- liczy się każda sekunda." 
"W tańcu możesz sobie pozwolić na luksus bycia sobą." 
"Technika, kontrola ciała, musi być mistrzowska, bo ciało nie może stać w miejscu jeśli jest pełne ekspresji."  


"Taniec jako dziedzina sztuki daje możliwości tworzenia, jako element życia pozwala się zatracić." 
"Kiedy tańczysz, celem nie jest znalezienie się w wybranym miejscu podłogi. Jest nim cieszenie się z każdego kroku, który wykonujesz."  
"Ta­niec niczym stud­nia; wyp­rawą wgłąb człowieka ożywioną źródłem subtelności..." /S.C./ 
"Bo taniec to nie tylko ruch wykonywany ciałem, ale całą duszą."  
"Taniec jest mostem między duszą a ciałem. Od tancerza zależy czy ten most będzie stabilny." 



A Ty masz swój ulubiony taneczny cytat? 

14 komentarzy:

  1. Kocham tańczyć - to wyzwala we mnie niesamowitą energię i pomaga radzić sobie z negatywnymi emocjami. Ulubionego cytatu o tańcu nie mam - ale te wymienione we wpisie bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie jakoś taniec nigdy nie interesował, aczkolwiek cytaty ciekawie go opisują.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bardzo lubię cytaty dotyczące moich pasji. :) Akurat za tańcem nie przepadam, ale kocham jeździć konno. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Świetnie, że masz swoją pasję, taniec. Według mnie taniec to piękna sztuka wyrażania siebie poprzez swoje ciało. Życzę powodzenia w realizacji. Ja mam pasje foto. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się.. ♥ dziękuję i powodzenia oraz rozwoju w fotografii

      Usuń
  5. Widać w Tobie ogromną pasję do tańca. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne cytaty - chociaż taniec nigdy nie zaliczał się do moich talentów. To raczej luźna forma, niż pasja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to mówią talent to 1% przy 99% ciężkiej pracy, ale rozumiem w zupełności twoje podejście

      Usuń
  7. Cytaty cytatami, ale taniec na łonie natury to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na prawdę inspirujące słowa. Od dawna tańczysz?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 TeresaKiełb , Blogger